DISTANCES LĪGUMS
DISTANCES LĪGUMS
Internetveikala
www.etop.lv distances līgums
1. Līguma priekšmets
1.2. Pārdevējs – interneta tirdzniecības vietnes www.etop.lv,
turpmāk Internetveikals, un ar to
saistīto tiesību īpašnieks SIA “FIRMA MADARA 89”, reģistrācijas Nr.
40003115846, juridiskā un pasta adrese: Baznīcas laukums 2, Smiltene, Smiltenes
novads, LV-4729, kas savas saimnieciskās darbības ietvaros saskaņā ar šo
distances līgumu, turpmāk Līgums, piedāvā un pārdod preci Pircējam;
1.3. Pircējs - rīcībspējīga persona, kas ir
reģistrējusies internetveikalā un veic pasūtījumu internetveikalā.
Reģistrējoties internetveikalā, persona apliecina, ka ir rīcībspējīga un tiesīga
iepirkties Internetveikalā;
1.4. Līgums uzskatāms par noslēgtu ar brīdi, kad
Pircējs veicis pasūtījumu un atbilstoši
šiem Noteikumiem ir veicis samaksu par Preci;
1.5. Pārdevējs ir tiesīgs
vienpusēji grozīt un papildināt Līguma noteikumus. Pircējam iepērkoties
Internetveikalā, tiek piemēroti Līguma noteikumi, kas ir spēkā preču
pasūtīšanas brīdī;
1.6. Pārdevējam ir tiesības bez brīdinājuma
ierobežot Pircēja izmantojamos Internetveikala pakalpojumus vai atcelt Pircēja
reģistrāciju, ja Pārdevējs uzskata, ka Pircējs, izmantojot Internetveikalu, var
pārkāpt vai pārkāpj Līguma noteikumus, mēģina kaitēt Pārdevējam,
Internetveikala darbībai vai drošībai, vai trešajām personām;
1.7. Veicot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka ir
iepazinies ar šo Līgumu un tajā ietvertajiem noteikumiem, viņam tie ir zināmi,
viņš tos saprot un pilnībā tiem piekrīt. Pircējs apņemas ar Līguma noteikumiem
iepazīties katrā iepirkšanās reizē. Pircējs nav tiesīgs pasūtīt preces
Internetveikalā, ja nav iepazinies ar Līguma noteikumiem vai tiem nepiekrīt.
2. Reģistrācija
2.1. Lai varētu izmantot internetveikala
pakalpojumus un iegādāties tajā piedāvātās preces, Pircējam ir jāreģistrējas un
jāizveido savu personīgo kontu internetveikalā, aizpildot reģistrācijas formu
vietnē www.etop.lv;
2.2. Pēc paroles izveidošanas un reģistrācijas
veikšanas, Pircējs apņemas nodrošināt,
ka parole netiek atklāta trešajām personām. Pircējs ir atbildīgs par jebkuru
viņa veikto darbību internetveikalā, pievienojoties ar savu paroli. Ja
internetveikala sniegtos pakalpojumus izmanto trešā persona, izmantojot Pircēja
piekļuves datus, Pārdevējs šo personu uzskata par Pircēju. Ja Pircējs pazaudē
piekļuves datus, viņam ir nekavējoties jāinformē par to Pārdevējs pa tālruni
vai e-pastu, kas norādīti internetveikala vietnē;
2.3. Veicot reģistrāciju, Pircējs var norādīt vai
vēlas saņemt Pārdevēja vai viņa partneru paziņojumus vai citus Pircējam
noderīgus piedāvājumus, tādējādi piekrītot, ka šādus paziņojumus vai
piedāvājumus Pircējam var sūtīt. Ja Pircējs nevēlas tos saņemt un to ir
atbilstoši apstiprinājis, Pārdevējs nesūtīs Pircējam reklāmas un informatīvos
ziņojumus, izņemot tos, kuri ir nepieciešami, lai izpildītu Pircēja veikto
pasūtījumu;
2.4. Sniedzot informāciju par sevi, Pircējs dod
tiesības Pārdevējam kā personas datu pārzinim atlasīt, uzkrāt, sistematizēt un
izmantot visu to informāciju un datus, kurus Pircējs tieši vai netieši
sniedzis, izmantojot Internetveikala pakalpojumus.
2.5. Pircēja sniegtie personas dati tiks apstrādāti,
ievērojot Latvijas Republikas normatīvos aktus, kas reglamentē fizisko personu
datu apstrādi un aizsardzību. Apstrādājot un glabājot Pircēja personas datus,
Pārdevējs izmantos organizatoriskus un tehniskus līdzekļus, kas nodrošinās
personas datu aizsardzību no nejaušas atklāšanas, maiņas vai citādas
nelikumīgas datu apstrādes.
2.6. Pircēja personas dati tiks izmantoti, lai
identificētu Pircēju un Preču saņēmēju, veicot preču pārdošanu un piegādi,
izrakstot grāmatvedības dokumentus, atmaksājot pārmaksātu summu un naudu par
Pircēja atpakaļ atdotajām precēm, administrējot parādsaistības, veicot citas no
Līguma izrietošās saistības, kā arī nodrošinot Pircējam iespēju izmantot citus
internetveikala pakalpojumus. Pircēja personas dati var tikt apstrādāti tiešā
mārketinga mērķiem, tikai ar Pircēja piekrišanu.
2.7. Pircēja sniegtos personas datus izmantos
tikai Pārdevējs un tā partneri, ar kuriem Pārdevējs sadarbojas, veicot
internetveikala administrēšanu, preču piegādi un citus ar Pircēja pasūtījuma izpildi
saistītus pakalpojumus. Pārdevējs apliecina, ka neatklās Pircēja personas datus
citām trešajām personām, izņemot Latvijas Republikas tiesību aktos noteiktos
gadījumos.
2.8. Pircēja personas dati tiks glabāti ne ilgāk,
kā to prasa noteiktie datu apstrādes mērķi.
3. Preču pasūtīšana
3.1. Veicot pasūtījumu, nepieciešams norādīt
preces saņēmēja adresi, vārdu, uzvārdu un telefona numuru;
3.2. Veicot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka
izvēlējies iegādāties konkrēto preci uz šajā Līgumā norādītiem noteikumiem;
3.3. Veicot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka ir
sasniedzis vismaz 18 gadu vecumu un ir izlasījis un piekrīt distances
līguma nosacījumiem;
4. Preču cena, piegādes
izmaksas un apmaksas kārtība
4.1. Preču cenas Internetveikalā izveidotajā pasūtījumā
tiek norādītas eiro (EUR) ar iekļautu PVN. Prece Pircējam tiek pārdotas par
cenu, kas ir spēkā Internetveikalā pasūtījuma veikšanas brīdī;
4.2. Pircējs par precēm un piegādi norēķinās
uzreiz pēc pasūtījuma veikšanas, izmantojot kādu no Internetveikalā norādītajām
apmaksas sistēmām;
4.3. Pircējam par pasūtītajām precēm un piegādi ir
jāsamaksā pasūtījuma veikšanas brīdī vai veicot priekšapmaksu uz saņemtā rēķina
pamata. Tikai saņemot samaksu par precēm un piegādi, tiek izpildīts pasūtījums
un noteikts preču piegādes termiņš. Samaksa uzskatāma par veiktu, kad visa
maksājuma summa ir saņemta Pārdevēja bankas kontā, kas norādīts samaksas
noteikumos. Preču un piegādes cenā ir iekļauts PVN;
4.4. Preču pasūtīšanas brīdī ir spēkā
Internetveikalā norādītie preču piegādes izmaksu izcenojumi. Pasūtījuma summa,
kas sastāv no preču cenas un piegādes izmaksām, ir pieejama Pircējam pasūtījuma
veikšanas procesā pirms pasūtījuma apstiprināšanas.
5. Preču piegāde
5.1. Pārdevējs piegādā Preces Pircēja norādītā
adresē ar Pārdevēja norīkota kurjera starpniecību;
5.2. Preces tiek piegādātas tikai Pārdevēja
noteiktajā teritorijā. Pārdevējs pieņem pasūtījumu tikai tad, ja Pircēja
norādītā piegādes adrese atrodas noteiktajā teritorijā;
5.3. Pārdevējs rūpēsies, lai Pircēja pasūtījums
tiktu izpildīts pilnībā, taču Pārdevējs to nevar garantēt. Ja veikalā nav
pasūtīto preču vai to nav pietiekamā daudzumā, Pārdevējam ir tiesības preces
nepiegādāt vai piegādāt mazāku preču daudzumu;
5.4. Ja Pārdevēja piegādāto preču summa ir mazāka
nekā Pircējs ir apmaksājis, tad Pircējam tiek atgriezta starpība par
nepiegādāto preci ne vēlāk kā 30 dienas no apmaksas saņemšanas pārdevēja bankas
kontā, līdz tam naudas starpība tiek uzkrāta klienta www.etop.lv kontā un ir
pieejama tekošo pirkumu atmaksai. Ja laika periodā starp starpības rašanos un
faktisko atmaksas veikšanu Pircējs ir izdarījis atkārtotu pasūtījumu, tad
uzkrātā starpība tiek izmantota kā daļa no samaksas. Pircējam ir tiesības
pieprasīt starpības atmaksu, sazinoties ar Pārdevēju, izmantojot norādīto
e-pasta adresi, un atmaksas pārskaitījums tiek veikts 3 darba dienu laikā pēc
atgriešanas pieprasījuma saņemšanas. Gadījumā, ja Pircējs nav veicis
pieprasījumu starpības atmaksai, tā notiek automātiski ne vēlāk kā 30 dienas no
apmaksas saņemšanas pārdevēja bankas kontā.
5.5. Pircēja pasūtītās preces tiek piegādātas
Pircēja pasūtījumā norādītajā adresē. Pasūtījumā norādītajai personai ir
jāpieņem preces pašai. Ja pasūtītās preces saņems nevis pasūtījumā norādītā
persona, bet cita persona pasūtījumā norādītajā adresē, uzskatāms, ka
pasūtījumu saņēmusi Pasūtījumā norādītā persona. Pārdevējs nekādā ziņā nav atbildīgs par
zaudējumiem, kas rodas Pircējam vai trešajām personām tādēļ, ka Pircējs ir
norādījis nepareizu piegādes adresi vai nepilnīgus saņēmēja datus, vai ja preci
piegādes adresē saņems cita persona;
5.6. Ja preču piegāde nav iespējama Pircēja vainas
vai no Pircēja atkarīgu apstākļu dēļ (Pircējs ir norādījis nepareizu adresi,
norādītajā adresē Pircējs vai pasūtījumā norādītā persona nav sastopami,
norādītajai adresei nevar piekļūt, u. c. objektīvi iemesli), preces netiek
sūtītas atkārtoti, bet nauda par precēm tiek atmaksāta atpakaļ, izņemot samaksu
par piegādi un par bojātajām precēm, ja preces atgriešanas rezultātā
sabojājušās. Ja pasūtījuma veikšanas laikā Pircējam tika piešķirta atlaide par
piegādi, bet preču piegāde nav iespējama no Pārdevēja neatkarīgu apstākļu dēļ,
Pārdevējs patur tiesības ieturēt no Pircējam atpakaļ atmaksājamās summas pilnu
samaksu par piegādi;
5.7. Pārdevējs piegādā Pircējam preces
Internetveikalā norādītajā termiņā vai pasūtījumā izvēlētajā laika posmā, ja
tiek piedāvāti dažādi piegādes termiņi. Pircējs piekrīt, ka gadījumos, ja preču
piegāde var kavēties neparedzamu un no Pārdevēja neatkarīgu apstākļu dēļ,
Pārdevējs var sazināties ar Pircēju un saskaņot citu piegādes laiku;
5.8. Ja Pircējs piegādes brīdī konstatē, ka
sūtījuma iepakojums ir bojāts (ieplēsta iepakojuma uzlīme vai cits ārējs
bojājums), vai ja sūtījums piegādāts ar nokavējumu, viņam tas ir jāieraksta
piegādes dokumentā - pavadzīmē, Pārdevēja eksemplārā. Pretējā gadījumā ir
uzskatāms, ka sūtījums ir piegādāts laicīgi un bez bojājumiem.
5.9. Nekavējoties pēc Preču saņemšanas Pircējs
pārbauda piegādāto Preču atbilstību pasūtītajām Precēm un pasūtītajam
daudzumam, kā arī saņemto preču kvalitāti, tai skaitā preču derīguma termiņus
un marķējumus valsts valodā. Ja Pircējs konstatē, ka sūtījumā nav atbilstošs
preču daudzums, piegādātas pasūtījumam neatbilstošas preces, vai precēm ir
neatbilstoša kvalitāte, tai skaitā preču derīguma termiņi un marķējumi valsts
valodā, pircējam nekavējoties par to jāveic atzīmes piegādes dokumentā - pavadzīmē un ir tiesības nepieņemt konkrēto
preci. Ja pircējs parakstījis piegādes dokumentu-pavadzīmi un tajā nav veiktas
nekādas atzīmes, tiek uzskatīts, ka piegādātas pasūtījumam atbilstošas preces,
pasūtījumam atbilstošā daudzumā un kvalitātē.
Ja objektīvu iemeslu dēļ nav
iespējama preču pārbaude kurjeram klātesot, ne vēlāk kā Preču saņemšanas dienā
par konstatētajām nepilnībām ir jāinformē Pārdevējs, un jāapraksta konstatētā
neatbilstība, nosūtot e-pasta vēstuli uz Pārdevēja e-pasta adresi etop@madara89.lv.
Pārdevējs pārbauda paziņojumā norādītos apstākļus 3 (trīs) darba dienu laikā no
e-pasta saņemšanas brīža un sazinās ar Pircēju, lai rastu situācijas
risinājumu.
5.10. Pircējam ir pienākums nodrošināt, lai
pasūtījumā norādītā persona preču piegādes brīdī atrastos pasūtījumā norādītajā
adresē, uzrādītu kurjeram personu apliecinošu dokumentu, bez kavēšanās pieņemtu
preces, parakstītu pavadzīmi, veiktu piezīmes pavadzīmē (pārdevēja eksemplārā),
ja preces piegādātas ar nokavējumu, un atgrieztu pavadzīmes eksemplāru
kurjeram.
5.11. Ja Pircējs nav nodrošinājis 5.10. punkta
izpildi, Pārdevējs neatbild ne par kādiem Pircēja zaudējumiem, savukārt Pircējs
sedz Pārdevējam ar preču piegādi, atgriešanu vai bojāšanos radušās izmaksas un
zaudējumus. Pārdevējs ir tiesīgs izdevumu un zaudējumu atlīdzību ieturēt no
Pircēja iemaksātās summas, ja Pircējs nav pieņēmis preci vai no Pārdevēja
neatkarīgu apstākļu dēļ Pircējam tā nav izsniegta un tā tikusi atgriezta
Pārdevējam.
5.12. Ja Pircēja pasūtījumā atrodas alkoholiskie
dzērieni, Pircējam ir pienākums preču piegādes brīdī uzrādīt kurjeram personu
apliecinošu dokumentu.
6. Preču atgriešana
6.1. Preces, kurām ir noteikts derīguma termiņš,
tiek piegādātas tā, lai Pircējam būtu iespēja izmantot šīs preces līdz derīguma
termiņa beigām;
6.2. Pieteikums par līguma nosacījumiem
neatbilstošas preces atgriešanu piesakāms Ministru kabineta noteikumu Nr.631
“Kārtība, kādā piesakāms un izskatāms patērētāja prasījums par līguma
noteikumiem neatbilstošu preci vai pakalpojumu” noteiktā kārtībā sazinoties ar
Internetveikalu ar e-pasta etop@madara89.lv
palīdzību;
6.3. Pircējs var izmantot atteikuma tiesības un
vienpusēji atkāpties no pirkuma līguma 14 kalendāro dienu laikā pēc attiecīgo
preču piegādes. Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
a) preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ,
vai tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;
b) tiek piegādātas pārtikas preces vai citas
tūlītējam patēriņam mājsaimniecībā paredzētas preces;
c) preces pēc piegādes tikušas sabojātas;
d) citos likumā paredzētajos gadījumos;
6.4. Lai izmantotu atteikuma tiesības, Pircējs
piesaka preču atgriešanas pieteikumu rakstot uz e-pastu etop@madara89.lv un norāda tajā visus
nepieciešamos datus. Pārdevējs pārbauda pieteikumā norādītos apstākļus 10
(desmit) dienu laikā atgriešanas procedūras saskaņošanai vai, un
nepieciešamības gadījumā sazinās ar Pircēju gadījumā, ja pieteikums nav
pamatots;
6.5. Atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā
Pircējs 14 dienu laikā pēc preces saņemšanas nogādā preci Pārdevējam uz biroju Baznīcas laukums 2,
Smiltene, Smiltenes novads, LV-4729 vai uz citu Pārdevēja norādīto adresi,
iepriekš par to rakstiski vienojoties ar Pārdevēju.
6.6. Preču cenu, ko Pircējs, izmantojot atteikuma
tiesības, ir atgriezis atpakaļ
Pārdevējam šajā Līgumā noteiktā kārtībā, Pārdevējs atgriež Pircējam, 14 (četrpadsmit)
kalendāro dienu laikā pēc preces saņemšanas.
6.7. Ja Pircējs atgriež preces Pārdevējam,
izmantojot atteikuma tiesības, piegādes maksa Pircējam netiek atmaksāta.
6.8. Preču atgriešanas izdevumus, izņemot ja tiek
atgrieztas Līguma noteikumiem neatbilstošas Preces, sedz Pircējs;
6.9. Pircējs ir atbildīgs par preces kvalitātes un
drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. Pircējs ir
atbildīgs par preces vērtības jebkāda veida samazināšanos, ja prece ir izmantota
citā nolūkā, nevis preces īpašības vai darbības noskaidrošanai. Precēm ir jābūt
nesabojātām, nezaudējušām preces izskatu (nenoņemtas un nesabojātas etiķetes,
nenoplēstas aizsardzības plēves u. c.) un nelietotām. Prece ir jāatdod tās
oriģinālajā iepakojumā, tādā pašā komplektācijā, kādā tā tika saņemta, un
preces piegādes dokumentu, kā arī lietošanas instrukcijas un citus preces
piederumus. Ja prece nav pilnībā komplektēta, ir sabojāta, nekārtīga vai nav
atbilstoši iepakota, Pārdevējam ir tiesības nepieņemt preci, kā arī neatmaksāt
Pircēja par preci samaksāto naudu.
7. Preču kvalitātes garantija
7.1. Visu E-veikalā pārdodamo preču īpašības ir
norādītas preces aprakstā katras preces individuālā kartiņā.
7.2. Atsevišķiem preču veidiem tiek piešķirta
preces ražotāja garantija. Precēm, kurām kvalitātes garantija netiek izsniegta,
spēkā ir garantija, kas noteikta attiecīgajos tiesību aktos. Ja Pircēju
neapmierina pasūtītā Preces kvalitāte viņa pienākums ir informēt Pārdevēju, lai
tas varētu sazināties un informēt preces ražotāju vai oficiālo izplatītāju.
8. Citi noteikumi
8.1. Ja preces Pircējam tiek piegādātas ar
kavēšanos vai netiek piegādātas Pircēja vainas vai no Pircēja atkarīgu apstākļu
dēļ, Pārdevējs nav atbildīgs par preču piegādes termiņu pārkāpšanu.
8.2. Ja piekļūšana Internetveikalam, reģistrācija
Internetveikalā vai pasūtījuma veikšana Internetveikalā nav iespējama vai ir
traucēta tehnisku vai no Pārdevēja neatkarīgu iemeslu dēļ, Pārdevējs nav
atbildīgs par jebkādiem Pircēja vai trešo personu zaudējumiem
8.3. Pārdevējs neatbild par sekām, ja Pircēja
datora vai monitora īpatnību dēļ Pircēja datora monitorā redzamo
Internetveikala preču attēls pēc jebkādām pazīmēm atšķiras no preču izskata dabā.
9. Sūdzību un ārpus tiesas strīdu
izskatīšanas kārtība.
Sūdzību par preču kvalitāti un
citiem ar pirkumu saistītiem jautājumiem lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot
uz elektroniskā pasta adresi etop@madara89.lv vai rakstveidā, nosūtot uz: Baznīcas
laukums 2, Smiltene, Smiltenes novads, LV-4729. Visas sūdzības tiks izskatītas
7 darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas, atbildi nosūtot uz sūdzībā
norādīto saziņas adresi.
Ja Jūsu sūdzība tiks atzīta
par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir
tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas
iespējas, iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpus tiesas
strīda risināšanu, norādot:
vārdu, uzvārdu,
kontaktinformāciju;
iesnieguma iesniegšanas
datumu;
strīda būtību, prasījumus
un to pamatojumu.
Informācija par ārpus tiesas
strīdu risināšanas iespējām un ārpus tiesas strīdu risinātājiem:
Informācija par strīdu risināšanas procesu:
www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process
Informācija par ārpus tiesas patērētāju strīdu risinātāju
datubāzi:
www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
Informācija par strīdu izšķiršanu tiešsaistē (SIT): Ja ir
radusies problēma ar tiešsaistē nopirktu preci, klients var izmantot SIT
platformu, lai iesniegtu sūdzību, ko izskatīs neatkarīga strīdu izšķiršanas
struktūra. Links uz SIT platformu:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LV